Dienstverlening

Online communicatie

De communicatiewereld is in beweging. Van organisaties wordt verwacht dat zij zich online open en transparant opstellen. Ravestein & Zwart zet samen met u de juiste stappen op internet. Stelt een sociale mediastrategie op: een uitgekiend plan, zodat sociale media voor uw bedrijf gaan werken. Helpt u bij het oprichten en beheren van een online community. Bij het online vertellen van uw verhaal.


Voorbeeld: sociale media
Sociale media biedt organisaties de kans gericht met hun doelgroep te communiceren. Ravestein & Zwart kan u daarbij helpen. Onze medewerkers delen hun kennis diverse blogs over sociale media. Maar zij kunnen u ook verder brengen. Door een eigen online community te starten. Door daar de vraag bij de doelgroep op te halen. Door de bedrijfsnaam te koppelen aan een specifiek kennisgebied. Dit deden wij al voor het grote evenement CompetentCity. En we zijn initiator van het HR-Communicatie Netwerk en het Onderwijs-Communicatie Netwerk.

 


Voorbeeld: content marketing
Reclame is uit, content marketing is in. De consument van tegenwoordig weet waar hij moet zijn voor gewenste informatie. Daar kunnen wij uw organisatie ook brengen. In de vorm van blogs, white papers en case studies. Video, tweets en mobiele content. Ravestein & Zwart helpt u bij het opzetten en uitvoeren van een content marketingstrategie. Dankzij onze inhoudelijke kennis kunnen wij ervoor zorgen dat u zich goed profileert met hoogwaardige content. Met woorden die passen bij uw missie, uw identiteit en uw merk. Meer weten? Lees de blog 'Contentmarketing: expert is de baas'.


 

Training & Coaching

Ravestein & Zwart traint & coacht bedrijven en medewerkers die hun redactionele vaardigheden willen vergroten. Ook maken we mensen wegwijs in online communicatie en sociale media.

Trainingen heldere en begrijpelijke taal

Veel professionals zien er als een berg tegenop om een tekst te schrijven. Beleidsnota, website of offerte: Ravestein & Zwart kent de valkuilen en mogelijkheden bij het schrijven van een tekst. Bij onze trainingen, individueel en in groepsverband, staat uw specifieke vraag centraal. In alle gevallen bieden we professionals handvatten voor heldere en begrijpelijke taal.

Schrijven voor tenders en offertes

Wie inschrijft op een tender, pitch of aanbesteding weet dat elk woord telt. Maar hoe schrijf je overzichtelijke en overtuigende tenders en offertes? Hoe maak je duidelijk dat jij de beste partij bent? Ravestein & Zwart weet wat er bij zo’n proces komt kijken. Van aanpak en inhoudelijke finetuning tot de lay-out en het geven van een presentatie. Graag delen wij deze kennis in een kleinschalige, interactieve setting.

Trainingen sociale media

Hoe kan ik sociale media in mijn voordeel gebruiken? Hoe zet ik Linkedin succesvol in? En hoe schrijf ik een goede blog? Het komt allemaal aan bod in onze trainingen sociale media. Wij hebben veel ervaring met sociale media. We weten wat de toegevoegde waarde is, maar kennen ook de valkuilen. Graag delen wij deze kennis in een kleinschalige, interactieve setting. 

Loopbaanoriëntatie

Wil je je oriënteren op het vak van redacteur/tekstschrijver? En dit combineren met een opleiding in die richting? Bij ons kun je een individueel coachingtraject volgen dat je combineert met een oriënterende stage. Hierin leer je alle kneepjes van het vak. Meer weten? Neem contact op met Ellen klein Breukink.


Portfolio

RabobankLogo socmedond_1 Poelmann-van-den-Broek ffp
Helder schrijven
bij de Rabobank
Sociale media
in het onderwijs
Linkedin voor
advocaten
Bedrijfsbloggen voor
financieel planners

Redactioneel advies

Ravestein & Zwart schrijft en redigeert teksten, produceert bladen, blogs, brochures, infographics en video’s. In dat proces bieden we ook redactioneel advies. Op meerdere fronten.

Conceptontwikkeling

U wilt een jaarverslag, een brochure, een community, een relatieblad. Samen met u komen we tot een inhoudelijk sterk, creatief concept.

Contentstrategie

Uw organisatie wil zich op inhoud profileren. Met welke thema’s onderscheid je je, met welke middelen en kanalen? Hoe ga je de dialoog aan? Een contentstrategie biedt antwoord.

Redactionele huisstijl

Elke organisatie heeft een eigen stem. Via een eenvoudige gespreksmethodiek ontdekken wij samen met u welke woorden aansluiten bij uw waarden. Zo komen we tot een tone of voice die bij u past.